Geri dönüşümle tasarım ve Bahçemiz bahar olsun.

News
Tarih 31.05.2026
Birim Meram MYO
SDG

Grafik Tasarım Bölümü öğrencileri ile Öğr. Gör. Gül Mengeş koordinatörlüğünde gerçekleştirilen ekolojik farkındalık etkinliğinde, ileri dönüşüm (upcycling) pratiklerine odaklanılmıştır. Proje kapsamında, katı atık yönetiminin önemli bir parçası olan polietilen tereftalat (PET) şişeler sanatsal ve işlevsel müdahalelerle yeniden renklendirilerek estetik saksılara dönüştürülmüştür. İçerisine flora (çeçeklendirme) uygulamaları yapılan bu sürdürülebilir tasarımlar, kampüs açık alanlarına (okul bahçesine) entegre edilerek dikey bahçe uygulaması şeklinde sergilenmiştir. Etkinlik boyunca, "Sürdürülebilir ürün geliştirme süreçleriyle çevreye nasıl katkıda bulunabiliriz?" sorusuna uygulamalı çözümler üretilmiş; tasarımın çevre bilinci uyandırmadaki rolü ve ekolojik katma değeri disiplinler arası bir bakış açısıyla ortaya konmuştur.